Pomysł na założenie grupy promującej swoją markę jest jednym z kroków wspomagających osiągnięcie sukcesu marki. Grupa pozwoli zwiększyć zasięg odbiorców i trafić do nowych osób. Choć samo założenie grupy nie jest żadnym wyzwaniem, to pozyskanie wartościowych członków takiej grupy wymaga sporego zaangażowania. Należy przemyśleć sposób prowadzenia takiej grupy – utrzymanie aktywności i interakcji między użytkownikami wymaga czasu. Skuteczność, dostępność i dobre relacje mogą przyczynić się do wzrostu popularności marki i pozyskania nowych klientów.

Zainteresowanie tematem

Osoby, które dołączyły do grupy są zainteresowane danym obszarem tematycznym. Chcą lub potrzebują dowiedzieć się więcej o ofercie marki lub obszarze, w którym działa. Grupa to nie to samo co profil, który w gruncie rzeczy promować ma firmę. Dobrze poprowadzona grupa rozszerza nasze możliwości docierania do odbiorców, ponieważ to oni sami obserwują dyskusje, biorą w nich udział, zadają pytania między sobą, wspólnie zastanawiają się nad różnymi tematami. Członkowie grupy często też liczą na to, że administrator, który powinien mieć największą wiedzę w danej tematyce, nie pozostanie obojętny wobec ich wątpliwości i chętnie udzieli odpowiedzi na ich pytania. Użytkownicy grup na Facebooku chętnie dzielą się też swoimi doświadczeniami, co w naturalny sposób buduje zaangażowanie społeczności grupy.

Budowanie społeczności

Dyskusje na łamach grupy zmniejszają dystans miedzy Tobą a odbiorcą. Użytkownicy będą postrzegali Cię jako otwartego i skorego do pomocy. Zainteresowani inaczej będą się czuli, gdy na ich problem odpowie ekspert. Komentarze do postów poprawią jakość grupie. Odbiorcy zauważą, że jest ktoś kto czuwa i nie przechodzi obojętnie na ich problemy i pytania. Budowanie dobrych relacji znacząco wpłynie na popularność marki.

Grupa jako forum

W przypadku grup, zwłaszcza tych prywatnych, użytkownicy chętniej zostawiają swoje komentarze w dyskusjach, bądź sami je zadają. Grupa przewyższa fora internetowe w jednej, bardzo ważnej kwestii – nie trzeba się na nich rejestrować. Dostęp do grupy wymaga tylko konta na Facebooku i (czasem) zatwierdzenie przez administratora. Nie potrzebujemy kolejnych loginów, kolejnych haseł, a powiadomienia o interesujących nowych postach wyświetlają się na bieżąco. Ludzie będą bardziej otwarci właśnie tutaj. Będą dawać coś od siebie. Grupa będzie działać jako lepsze forum. Czasem na odpowiedź na nurtujące nas pytania nie trzeba czekać więcej niż kilka minut.

Zbieranie doświadczenia i ulepszanie marki

Grupa jest dobrym miejscem do zbierania informacji na temat produkt bądź usługi. Mamy szansę zaobserwować, co powinniśmy ulepszyć, zmienić, aby poprawić doświadczenia klientów.  To klucz do sukcesu. Poznajemy potrzeby i dopasowujemy się markę do odbiorców – zarówno sposób komunikacji, jak i naszą ofertę.

Ambasador marki

Działanie grupy pozwoli nam wyselekcjonować osoby, które chętnie udzielają się w temacie naszej marki. Będą one wykazywać się aktywnością, wiedzą, znajomością na temat naszej usługi czy produktów, a także wyjątkowymi umiejętnościami. Osoby mocno zaangażowane w naszą grupę mogą okazać się również osobami mocno zaangażowanymi w media społecznościowe, a współpraca z nimi może pozwolić nam dotrzeć do nowej grupy odbiorców.

Od słów do czynów

Przed założeniem grupy opracuj plan działania! Przemyśl do jakiego typu odbiorców chcesz dotrzeć, jakie cele będziesz realizować dzięki grupie. Opracuj strategię, ile czasu będziesz poświęcać – dziennie/tygodniowo. Przygotuj się, że z czasem coraz trudniej będzie Ci dopilnować porządku na grupie. Czy jesteś gotowy/gotowa na krytykę? Pomyśl, jak zapobiegniesz kłótniom i spamowi. Zastanów się, jak grupa przełoży się na dochód marki.

Daj sobie czas. Nie poddawaj się po początkowej ciszy na grupie. Nie od razu ludzie zaczną zostawiać polubienia i komentarze. W końcu nastanie przełom i coraz więcej osób będzie dyskutować. Odpowiadaj na komentarze w miarę możliwości – pokażesz swoją obecność i utrzymasz dobre relacje z użytkownikami.