Niestety obecnie coraz trudniej zwrócić uwagę odbiorcy nową treścią. Oznacza to, że nawet tworząc arcyciekawe treści możesz mieć problem z dotarciem do potencjalnego klienta. Z dnia na dzień maleje też prawdopodobieństwo, że opublikowany przez Ciebie content dotrze do przypadkowych, niezwiązanych i niezaznajomionych z tematem osób. Nasuwa się więc zasadnicze pytanie – jak zwiększyć sprzedaż za pomocą treści? Odpowiedź jest prosta – wykorzystaj media społecznościowe!

Reklamy w mediach społecznościowych są najłatwiejszym sposobem na popularyzację treści. Nie potrzeba do tego wielkich pieniędzy. Wystarczy, że wyprodukujesz odpowiednią treść i opublikujesz ją w mediach społecznościowych, najlepiej na Facebooku. Następnie powinieneś umieścić swój content w wybranych miejscach w obrębie tych mediów – np. konkretne grupy i strony na Facebooku. Dalej – sukcesywnie buduj grono odbiorców poprzez użycie tagów śledzących i plików cookies. Pamiętaj też o personalizacji treści – możesz oprzeć się na danych demograficznych i behawioralnych, które pozyskasz tylko po to, aby precyzyjniej trafić do docelowej grupy odbiorczej.

Nawet jeśli zyskasz już satysfakcjonującą grupę odbiorczą, to i tak nie jest to koniec Twojego wysiłku. Nie możesz dać im o sobie zapomnieć, dlatego też wracaj do swoich odbiorców z kolejnymi reklamami – zarówno tymi mediach społecznościowych, jak i standardowymi – displayowymi. Pamiętaj także o RLSA, czyli listach remarketingowych dla reklam w przeglądarce. I ostatnie, najważniejsze – zamieniaj zainteresowanie odbiorców w bezpośredni zysk, czyli konwertuj! Posiadając konkretną wizję sprzedaży i skuteczną kulturę organizacji znacznie szybciej zwiększysz sprzedaż, a co za tym idzie – osiągniesz sukces.

Trzy złote zasady reklamy w social mediach:

  • adekwatność – czy Twój content dotyczy spraw, które wzbudzają zainteresowanie użytkowników?
  • aktualność – czy piszesz o świeżych sprawach, opierasz się na istotnych w danym momencie wydarzeniach i trendach?
  • interakcja – czy klienci angażują się w Twoje treści, reagują, odpowiadają na zapytania, dodają do ulubionych?

Na Facebooku możemy spotkać się z czymś takim jak wskaźnik trafności reklam. Jak sama nazwa wskazuje, wskazuje on adekwatność konkretnej reklamy do danej grupy odbiorców. Zależy on od skuteczności reklamy, na którą składają się między innymi takie czynniki jak: stosowanie języka dopasowanego do specyfiki danej grupy odbiorców, stosowanie szczegółowych opcji targetowania, unikanie szerokich grup docelowych oraz wykorzystywanie estetycznych i dostosowanych do odbiorców elementów wizualnych.

Media społecznościowe dopasowują się do nowych trendów. Im wyższa jakość reklamy, a co za tym idzie – większe zainteresowanie nią, tym wyższy wskaźnik trafności i tym więcej udostępnień oraz niższa opłata za zaangażowanie klienta – czyli tak zwane CPE. CPE – Cost Per Engagement – to model opłaty za zaangażowanie klienta w reklamie online. Opłata za tego typu reklamę pobierana jest dopiero w momencie gdy, użytkownik wykaże zainteresowanie jej treścią. Jakość reklam jest więc o tyle ważna, że dobre jakościowo treści są “nagradzane” –  im więcej osób zainteresujesz swoją treścią, tym mniej zapłacisz za reklamę i tym częściej będzie ona wyświetlana.